Trouwerijen

Politici die trouwen, wat een gedoe.  Walter Vandenbossche, Brussels Parlementslid voor CD&V, gaf de receptie voor zijn huwelijk in de gebouwen van de VGC. Het leverde een hilarisch filmpje op. Consternatie natuurlijk, want de gebouwen van de VGC zijn niet bedoeld om trouwrecepties in te organiseren van zetelende parlementsleden.  Walter Vandenbossche verdedigt zich door te zeggen dat hij verliefd is:  wat doe je als je verliefd bent en je wilt er iets mooi van maken?  Ja, wat een vraag.  Als ik zou trouwen dan wil ik graag een receptie op een strand.  De receptie zou dan beginnen bij eb.  Er moeten van die hoge tafels zijn, en mannen in pitteleers die drank en hapjes serveren.  Als het dan vloed wordt moeten al die tafels verzet worden en moet iedereen zijn broek oprollen.  Volgens mij levert dat mooie foto’s op.  Ik kan dat wel willen, maar een strand dient daar natuurlijk niet voor.  Let alone het afval dat het zou veroorzaken wat je op een receptie toch niet kan vermijden.  Ik zie het al gebeuren, iemand komt aan met een plastiek tasje vol met kdootjes.  Dat zakje vliegt de zee in.  Het duurt 3 seconden om zo’n zakje te maken, maar in de natuur breekt het niet af.  Het kan 400 jaar duren voor zo’n zakje verdwijnt. Er zouden al 150 miljoen zakjes in de Noordzee liggen.  Plastic komt in de voedselketen terecht, en zo zitten we in een vicieuze cirkel.  Maar soit, de trouwreceptie.  Vandenbossche zei dat hij beter wat had nagedacht, maar ja hij was verliefd. Stel dat alle mensen die verliefd zijn niet meer zouden nadenken.  Dat zou nogal zorgen voor hilarische toestanden.  Stel dat ik zou vergeten op 12 mei om de verkiezingslijst in te dienen.  En dan zou zeggen, ja ik had beter wat nagedacht, maar ik was verliefd.  Wie zou dat nu geloven? Of stel nu, je doet mondeling examen en je hebt een black out, zou je dan wegkomen met te zeggen, ik kan niet nadenken want ik ben verliefd?  Nu ja, wie heeft het zelf niet ooit meegemaakt?  Ik stel voor dat Walter Vandenbossche het goed maakt met een publieke receptie in de gebouwen van de VGC.  Iedereen kan dan eens rondkijken, iets drinken en eten, en zo heeft de belastingbetaler er dan ook iets aan.

No comments yet

Geef een reactie

