er zijn nog zekerheden in het leven

Mijn excuses.  Ik mag niet lachen met het voetbal, zoals in de vorige post dat België het WK moet organiseren opdat België nog eens zou kunnen meedoen.  Voetbal is serieus!  Het WK is serieus!  

Maar in voetbalgekke tijden zijn er altijd nog zekerheden, zoals:

  • tornooien zijn altijd tijdens de examens
  • examens zijn vervelend
  • studeren is nog vervelender
  • dan is voetbal wel interessant
  • of toch interessanter dan de cursussen (ik zou een vak kunnen noemen, maar ik denk als je niet mag lachen met de voetbal, mag je ook niet lachen met bepaalde vakken).
Maar sinds kort is er nog een andere zekerheid in verband met examens.  Electrabel!  Vorig jaar tijdens de examenperiode kondigde Electrabel aan dat ze zomaar ineens de gas- en elektriciteitsprijzen gingen verhogen.  Wat leidde tot de volgende opmerking van echt een heel toffe medestudent!
Dit jaar tijdens de examenperiode was er eerst het verhaal over de 1 miljard die Electrabel onterecht heeft doorgerekend voor de gratis emissierechten. Dan de 250 miljoen van Magnette.  Dan de hele discussie over de gastransit, Fluxys, de verkoop van Distrigas.  En dat allemaal terwijl ik mijn verdiep in de wetsconflicten van het IPR, het Smeerkaasarrest, de Anca-arresten, de bepalingen met directe werking van het EG-verdrag over het vrij verkeer van goederen, … 
Had ik al gezegd dat ik erg bijgelovig ben in examentijden?  Tijdens de vorige voetbaltornooien (die ik me nog herinner van vroeger) was ik er telkens door.  Vorig jaar met Electrabel was ik er ook door.  Er zijn nog zekerheden in het leven.
No comments yet

Geef een reactie

