Tom Compernolle

Vandaag is Tom Compernolle begraven.  Totaal onverwacht om het leven gekomen, een arbeidsongeval, in het leger dan nog.  Compernolle was misschien niet de loper met dé grootste prestaties, en daardoor was er altijd net iets minder aandacht voor hem.  Maar ik zag hem wel lopen op de Olympische Spelen 2004.  Ben een ongelooflijke fan van de Spelen, ik hing echt aan tv in 2004 toen het de Spelen waren, alle disciplines, alle takken, alles gewoon.  Zo was er die hordeloper die een paar horden miste, en bij de laatste gewoon op zijn buik onder de horde doorging.  Heb je dat gezien, smste ik naar iemand. Goede duik was het antwoord nog geen halve minuut later.

Sinds de OS weet ik wie Tom Compernolle is.  Hoorde ik zijn verhaal.  Combinatie van lopen met werken.  Hoe die kon presteren als het er echt vanaf hing.  Hoe hij zijn Olympische droom realiseerde.  En sindsdien als hij er bij was, was er altijd dat belletje. Ah Tom Compernolle.  Ik volgde hem dus wel.  Want je moet niet altijd 1ste, 2de of 3de zijn om gevolgd te worden.  Hij was een sporter, en best goed in zijn vak.

En nu zo’n stom stom stom ongeval.  Life is a bitch, zeggen ze dan.

1 comment so far

  1. Coudie on

    Enorm spijtig van Tom inderdaad. Iemand die in zijn of haar ding alles geeft, wens je nooit toe dat zoiets gebeurt. Zoiets ogenschijnlijk banaal, alledaags. Niemand is er vrij van.


Geef een reactie

