Staes op de fiets – 1

Vandaag in de mailbox:


Een mens doet zichzelf wat aan. Toen de partij in 2003 op een heel diep punt was gezakt sloot ik de dure eed af naar Compostella te fietsen als ik herkozen zou worden in 2004. In februari 2004 zei ik dat luidop op de radio in een programma met Friedl Lesage. Belofte maakt schuld en 2009 wenkt. Ik ben dus vandaag begonnen mijn schuld in te lossen.
 
Ik schrijf dit vanuit een hotelkamer in geraardsbergen. Deze middag stipt om 12 uur vertrok ik met mijn koersfiets vanuit Antwerpen. Eerste rit; Antwerpen-Geraardsbergen. En dat via allemaal fietsknooppunten: 94, 6 kilomter.
 
Ideaal fietsweer. Maar wel met een zuidwestenwind. Dat betekent 94 kilometer lang tegen de wind inbeuken. Lastig!!!
 
Via het veer van Kruibeke, over Rupelmonde, Dendermonde, Aalst, Ninove naar Geraardsbergen. Quasi altijd op fiets- en jaagpaden langs de Schelde en de Dender. Voor Dendermonde een bordje gemist plus cijfers van knooppunten die niet meer klopten. Vanuit Denderrmonde op het jaagpad langs de Dender naar Aalst geraken, in Aalst het jaagpad richting Ninove vinden. Dat kostte me vandaag 10 extra te peddelen kilometers.
 
Een beetje voor Ninove kwam K. me tegemoet gefietst. Zij vevroert de baggage van vertrekpunt naar eindpunt en komt dan met haar fiets mij tegemoet. Zo pendelde zij vandaag 37 kilometer (18 Geraardsbergen tot net over Ninove en dan met mij terug). Dat was welgekomen want de wind tegen maakte alles toch wel heel erg lastig. Ik kwam in Geraardsbergen aan na iets meer dan 5 uur fietsen en 106 km. peddelen. Een gemiddelde van een kleine 21 km/uur.
 
We zijn vanavond nog iets gaan eten. Hier vindt de jaarlijkse braderij plaats. Maar het is wel een dooie bedoening. Het wordt niet erg laat vandaag. Zeker weten. Morgen fiets ik van Geraardsbergen naar Cambrai, het vroegere Kamerijk dat Louis XIV ons ontnam !!!
 
Groeten,
 
Bart
No comments yet

Geef een reactie

